Mindenre gondoltatok?
Néhány hasznos tipp és ötlet 🙂
Számos esküvővel a hátam mögött szeretnék megosztani Veletek néhány hasznos gondolatot, amire érdemes odafigyelni az esküvő szervezésével kapcsolatban.
Helyszín?
Van olyan rendezvényhelyszín, ahol a hangerőkorlátot nem mondják el az előzetes megbeszélésen a párnak és csak az esküvő estéjén derül ki, hogy 22.00 óra után a zenét olyan mértékben le kell halkítani, hogy az akár a party végét is jelentheti. Erre ajánlatos külön rákérdezni a szerződés aláírása előtt.
Esküvői DJ személyének kiválasztása?
Az első és talán az egyik legfontosabb szempont: a nagy napra kiszemelt DJ esküvőkre, céges és privát rendezvényekre kap-e rendszeresen felkérést vagy az éjszakai clubélet egyik meghatározó discojában pörgeti a lemezeket?
Nagyon nem mindegy, hogy az esküvőn ki szolgáltatja a zenét, ki áll a pult mögött. Ez egy óriási felelősség, hiszen itt több generáció zenei világát kell ismerni ahhoz, hogy a táncteret mindig meg lehessen tölteni. Ismerni kell a 60-as, 70-es évek örökzöld dalait ugyanúgy mint a mai, legújabb és legtrendibb zenéket is.
Mikor érkezzen meg a DJ?
Az első vendégek várható megérkezése előtt 1 órával végezni kell a technika beszerelésével, ehhez mérten legalább 3 órával előbb érdemes megérkeznie a helyszínre.
Polgári szertartás hangosítása?
Ennek az eseménynek a kihangosítását egy tapasztalt szakemberre ajánlatos rábízni, hogy az előzetesen kiválasztott dalok valóban abban a pillanatban szólaljanak meg, amit előre eltervez a pár. Kb. 5-6 dal kell a szertartás alá és kb. ugyanennyi a gratulációs részhez. Fontos még, hogy a helyszín közelében legyen 220v áramforrás.
Érkezik egy meglepetés fellépő?
Sok esetben a párok nem tudnak róla, de a DJ-nek mégis időben kell értesülnie, hogy lesz-e esetleg egy gitáros, énekes vagy stand up fellépő, akinek hangosításra lesz szüksége, hogy a műsorát elő tudja adni.
A fogadás, vacsora alá kell-e zene?
Ha igen, akkor milyen stílusú? Én ajánlom, mivel még kellemesebbé teszi a vacsora légkörét. Lehet klasszikus, francia sanzon, jazz, lounge, de arra a néhány órára, amíg étkeznek a vendégek, igazából az eseményhez gyűjtött vegyes stílusú dalok is szólhatnak.
Köszöntők, kell-e ehhez mikrofon?
Vacsora előtt, közben vagy után sok esetben néhány köszöntőt mond az ifjú pár, az örömszülők vagy a tanúk közül valaki. Ez lehet néhány perces vagy hosszabb hangvételű is. Ehhez a DJ biztosítja a vezeték nélküli URH-s mikrofonokat és állványokat.
Slideshow – képvetítés?
Az ünnepei étkezést követően vagy a tortavágás alatt egy rövid, kb. 5-10 perces esemény, melyhez a technikai felszerelést, projektor, vászon, hangosítás.. általában a DJ biztosítja, de a vetítés előre összeállított anyagát a pár hozza saját laptopon. Ezt ajánlott jó minőségben elkészíteni, mert lejátszáskor már nem lehet a hangon javítani.
Nyitótánc?
Vacsora után jöhet a nyitótánc. Ez lehet lassú, keringő vagy egy előre betanult koreográfiára előadott fergeteges tánc is. Ezt mindig a pár dönti el, de a zenét érdemes előre elküldeni a DJ-nek.
Torta?
Milyen zenére érkezzen ez a finomság? Lesz-e rajta tűzijáték? A torta behozatalára egy a pár által kedvelt dalt ajánlott kiválasztani, amely nagyobb hangerővel szól a tűzijáték alatt, ezzel is emelve az ünnepi hangulatot. Majd visszahalkul a zene, amíg a vendégek elfogyasztják a nekik kínált édességet.
Gyertyafénykeringő?
Nem kötelező, de ha van, akkor ezt egy speciális, előre kiválasztott zenére táncolja el a pár. A ceremóniamester intézi hozzá a kellékeket, a DJ pedig indítja a zenét.
Menyasszonytánc?
Időtartama nagyjából 15-20 perc, de lehet hosszabb hangvételű is, ha a násznép létszáma 100 főnél több. Ennek a zenei aláfestése a legtöbb alkalommal a hagyományos lakodalmas, még akkor is, ha az est folyamán ez a stílus nem hallható.Viszont ettől el lehet térni, ha az ünnepeltek nem akarják a mulatós stílust a lagziban Erre az esetre is van megoldás, vannak ötleteim.





